Дизайнери възраждат ретро игри

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- Filament.io 0 Flares ×
Rate this post

Във времената когато игрите стават все по-реалистични, макар и ретро, старите компютърни игри като Super Mario например все още имат своите фенове, най-вече заради опростения им графичен дизайн и много по-сложните задачи за изпълнение. На игрите от 70-те, 80-те и 90-те години дори се посвещават специални издания. „Дойче Веле’ ни среща с двама графични дизайнери на провеждащата се в Берлин International Gameweek, които са убедени, че ретро игрите все още не са излезли от мода.
По време на проявата в германската столица точно игрите на възраст над 30 години се радват на особена почит. При играта на тях се изисква не толкова сензитивност, а по-скоро силни ръце. Йоханес Крисман и Риад Джамили са впечатлени от класическите игри. „Те наподобяват на старинна мебел, които въпреки че излизат от употреба, хората продължават да им се удивяват, заради ръчната им изработка”, смята Йоханес. Преди година двамата приятели решават да напуснат работата си в голяма компания производител на игри, и основават собствено геймърско студио The Curios Expedition. Създават и стратегическа игра носеща същото име, която макар и много млада, по дизайн наподобява ретроигрите от 90-те години. Действието се развива в 19 век. Играчът е водач на експедиция, която открива далечни страни, или се изправя пред предизвикателството да общува с чуvди култури и да спасява света от природни катастрофи.  Ретрографиката е дело на Йоханес. „Нашата игра не се играе толкова бързо, тъй като всичко е направено да изглежда ретро, но ние се надяваме, че и след 5-10 години тя ще се радва на успех”, уверен е Йоханес. Днес според него основният недостатъкна модерните игри, е че остаряват за по-малко от година. След това се правят все повече подобрения на графичния им режим, за да се върне популярността им. Концепцията на играта The Curios Expedition също е взаимствана от класическите и предшественици, при които за да се стигне до целта играчът трябва да реши доста сложни задачи. И ако героят загине, играта свършва, тъй като досегашният статус не се запаметява, и всичко започва от самото начало. „Тази игра може да се играе с часове, и с всяко ниво става все по-трудно. Това също действа като дразнител за играчите ”, смята и Риад. По правило за ретро се считат компютърните игри на възраст над 20 години, които са играни от родителите ни дори на телевизора. През 1972 година се появяват едни от първите игри,прри които се управлява топче , което  трябва да премине от едното в другото поле. Крачка напред в развитието на компютърните игри е Space Invaders, а през 1983 година се появява и добре познатият Super Mario, поставил началото на т.нар. Jumping-run Games. Идва ред и на приключенските игри, в основата на които лежи Monkey Ilands от 1990 година. Последната се превръща в една от най-любимите за поколения геймъри заради впечатляващата за времето си графика. И на такава графика днес залагат все повече разработчици. Една от най-продаваните игри заради подобна графика или въпреки нея е My craft от 2009 година с над 6 млн. продадени копия. Според компютърния експерт Андреас Ланге, подобни игри често напомнят за младостта ни. „Тези ранни компютърни игри са добили популярност във времена, когато технологии са се разпространили повсеместно. И графичният им дизайн е известен още с появата на първите компютри. И днес хвърляйки поглед назад разбираме, колко важно е било това развитие”, смята той. Ретроигрите намират своето място и в изкуството. По време на изложението в Берлин посетителите можеха да разгледат специална изложба с 8-битови графики на игри като Game Boy или Nintendo. Йоханес и Джамили се надяват, че някога и тяхната игра може да попадне в подобна изложба, след като вече се е превърнала в класика.

Мартин Иванов
По материали на „Дойче Веле” 

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар