Композирането на музика за електронни игри – все по-сложно, но и все по-печелившо

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- Filament.io 0 Flares ×
Rate this post

Електронните игри достигат до милиони потребители, а печалбите им надвишават тези от киноиндустрията

Помните ли някогашните електронни игри, с елементарен графичен дизайн и музика от по няколко тона като Tetrics и Super Mario. Днес компютърните игри наподобяват холивудски филми със сложни и все по-реалистични сюжети и музика, които привличат милиони почитатели и пълнят касите на разработчиците за броени дни. За почитателите им обаче от значение не е само графиката, но и музиката, с помощта на която допълнително се повишава адреналина.
С композирането на специална музика за игри са се заели и двама предприемачи от Хамбург. Сред най-популярните игри озвучени от тях е и тази за малко таралежче тръгнало на приключения. Това е Хеджи, любим герой за все повече потребители на таблети и смартфони. От 2012 година той подскача и бяга в търсене на приключения из различни анимирани светове. Музиката за играта е дело на тях- Филип и Михаел. Запознали се преди седем години на едно специализирано изложение за електронни игри, след което решили да създадат собствена компания Sound of Games. Това е тяхната пазарна ниша. В повечето случаи работят едновременно по 8-9 проекта. Поръчките идват от разработчици на игри от цял свят. „Когато получим една игра започваме да търсим в реалния свят това, което по-късно искаме да видим в играта и решаваме как да го пресъздадем в нея”, казва Михаел за „Дойче Веле”. За музиката на  ролевата игра Base of don напримердвамата намират вдъхновение в околните селски райони. След това с помощта на пиано и цигулка развиват подходящите мелодии.

Първите опити за създаване на музикален саундтрак датират от 80-те години и са дело на японския композитор Коджи Кондо за компанията Nintendo. Днес музиката е не просто съпътстващ игрите елемент, а не по-малко важна част  от успеха им, тъй като нерядко печалбите им надхвърлят тези на някоя кино продукция. В канали като You Tube се разви също една не по-малко печеливша ниша на така наречените Lets Play Videos, които  привличат много милионна аудитория. „Пазарът непрекъснато се развива, и ние бележим ръст на потребителите от 60-70% годишно”, смята шефът на YouTube Gaming Райън Уиат.

Правилата за композиране на музика за електронни игри не са никак прости, тъй като саундтракът трябва да варира спрямо игровите ситуации. „В процеса на игра самият играч решава какво да направи, ето защо музиката трябва да е така композирана, че да пасва на определена ситуация”, смята Михаел. Композиторите на подобна музика според него трябва да създават отделни малки парчета, които по-късно да оформят пъзела на целия саундтрак. Тези отделни парчета в края се записват с оркестър. „Ние правим музика за продукти, които само за първите една две седмици след излизането си имат милиони потребители, ето защо това е много изгодно за нас”, допълва Филип. Двамата с Михаел не скриват, че целта им е Sound of Games  да се превърне в лидер на пазара на музика за електронни игри. 

Мартин Иванов
По материали на „Дойче Веле” 

Виж още: „Дизайнери възраждат ретро игри“

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар