Дроновете като инструмент за изкуство

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- Filament.io 0 Flares ×
Rate this post
Screen+Shot+03-31-16+at+10.44+AM

Дронът  е  може би едно модерно средство със все още спорни технически възможности, но с безспорно влияние в технологичното развитие на съвременното общество. Нещо повече, с него вече дори може да се създава изкуство. Успешно доказателство за това е студиото Behind the Mask от Щутгарт , в което екип от креативно мислещи филмови продуценти, фотографи и дизайнери  създават с помощта му впечатляващи кадри.

Съоснователи на Behind the Mask са Флориан Фишер и Кристиан Бак. Последната им задача е да заснемат  от птичи поглед двореца  Лихтенщайн край Ротлинген в целия му блясък . А какво по-добро средство за това от дрона в случай като този, когато става дума за един толкова експлоатиран в изкуството обект.  „Перспективата от гледна точка на дрона дава един  общ  поглед, и показва света такъв, какъвто нормално изглежда”, казва за „Дойче Веле” Флориан Фишер. Заедно с екипа си Флориан снима филми не само от въздуха, но и под водата.
Видеото Closer to Sharks е заснето например край Бахамите.  Използването на дронове влиза в арсенала им преди повече от две години. Един от най-впечатляващите си филмови проекти Флориан и Кристиян реализират на островите Галапагос.

В техен специалитет пък се превръща една нова дисциплина – Droonie. „Например Кристиян ляга на земята, а аз поставям дрона възможно най-близо над него, като го издигам на високо”, разяснява спецификата и Флориан. Устройството се издига на 100 метра в небето. Двамата дори са направили една специална серия от Droonie филми, в която винаги става дума за хората и тяхната незначителна големина в сравнение със  заобикалящата ги природа. С видеото Floating те печелят първо място в категорията Dronie на  фестивала за филми заснети с дронове в Ню Йорк.

Дали това вече е изкуство? „Ние наистина правим изкуство, но дали това наистина е изкуство могат да кажат хората които го гледат”, смята кристиан. На фестивала в Ню Йорк подобни филми обаче във всеки случай са изкуство. Филмите там са разделени в осем категории- от ландшафт до архитектура.  „Според мнозина проблемът при създаване на подобни продукции идва от височината на летене на апарата, но най-голямото предизвикателство за нас е, когато дронът лети близо до земята или обекта който искаме да заснемем”, разкрива Флориан.

Междувременно  Behind the Mask е реализирал над 40 проекта. В началото на март Флориан Фишер и неговият тим отново спечелиха първа награда на фестивала в Ню Йорк.

Мартин Иванов

По материали на „Дойче Веле”
Снимка:”Дойче веле”

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар