Separated Strings – опит за дефиниране на архитектурата чрез звука

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- Filament.io 0 Flares ×
Rate this post

Сюзън Филипс свързва чрез звук минало и настояще

За мнозина звуците остават неразпознаваени, но те всъщност са написани от композитора Павел Хаас

Чрез  своята звукова  инсталация Сюзън Филипс свързва в едно пространство минало и настояще. Шотландката е изложила своето произведение наречено Separated Strings  и обединяващо в едно 12 високоговорителя в Дрезден.

Идващите посетители наблюдават и слушат или дори се учудват понякога безпомощни, а понякога любопитни. Разхождайки се сред 12-те високоговорителя, инсталирани в Албертинум, те слушат звуците на челото и виолата.  Звуци от произведения, които остават неразпознаваеми, но изпълващи пространството и грабващи ги.

Separated Strings свързва минало и настояще чрез звук

„Това произведение на изкуството разказва една история”. казва един от посетителите. „Особено в средата имам усещането, че звуците ме заобикалят”, казва друг. „Сигурно има хора които биха ги разпознали, но не и аз”, допълва трети.

За някои е трудно да смелят през съзнанието си чутото, а за други музиката надминава очакванията им. „Това което виждаме тук е една скулптура от един друг вид. И аз вярвам, че това е отправна точка за мислите на всеки дошъл в Дрезден, където изкуството е толкова материално изразено”, разяснява директорката на Албертинум Хайке Вагнер. Гледайки тази инсталация според нея, всеки остава сам в пространството единствено със звука.

С работата си Сюзъм Филипс напомня за еврейския композитор Павел Хаас, който е написал  тази музика  за струнни инструменти през 1938 година в в концентрационния лагер „Терезиенщад”. Чрез своята звукова инсталация тя разбива границите между минало и настояще, между пространство и звук.

Сюзън Филипс изследва, как звукът може да дефинира архитектурата

„Интересувам се от това, как звукът може да дефинира архитектурата. След като завърших образованието си със специалност скулптура, започнах да експериментирам с пространствеността на тоновете. При това за мен е важно, как те могат да превърнат едно пространство в нещо съзнателно и какви усещания предава”, казва Сюзън.

Фокусът на инсталацията и е върху непрекъсваемото усещане. „Дрезденци са много чувствителни към музиката, и съм убедена, че тази инсталация ще ги впечатли, защото тя е част от концепцията ни за съвременно изкуство”, казва Хайке Вагнер. Звук който не преминава бързо, едно произведение, което разцъфтява. Инсталацията е достъпна за посетители до началото на май месец.

Мартин Иванов

По материали на „Дойче Веле”

Снимки: „Дойче Веле

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар