Interventional -картини събуждащи за живот Мартин Иванов, 15.05.201715.05.2017 Rate this post Фасадите на бившата фабрика Фьолкингер Хюте, днес са сцена на урбанистичното изкуство Основаната през 1873 година металургична фабрика Фьолклингер Хюте, днес е част от световното културно наследство и място за провеждане на изложби и концерти. Там се прави и традиционното бианале за урбанистично изкуство, за което ни разказва „Дойче Веле”. В него се включват художници от 17 страни с повече от 100 произведения. Мотото тази година е: „Interventional-картини събуждащи за живот”, създадени с помощта на приложения за смартфон. За някои художници изоставената фабрика е перфектната сцена, на която да създават и показват своето творчество. „Подобни снимки, заснети с помощта на модерните технологии показват движението в момента, и променят урбанистичното изкуство, тъй като днес буквално всеки от нас с носи интернет в чантата си”, споделя генералният директор на Фьолклингер Хюте Майнрад Гревених. На този модел разчита и нюйоркският творец Джордан Сайлър, подменяйки рекламите по паната, създавайки изкуство от рекламата. Нелегалните акции по подмяната им заснема с телефон, тъй като са неотменна част от работата му. „В урбанистичното изкуство се случва нещо, което в бъдеще ще промени цялото изкуство”, смята Гревених. „Отровната мария” се казва едно от произведенията на Банкси, майсторът на графити от Бристол и една от най-големите звезди на street art. Големите галерии отдавна се борят за да притежават картините му. И фасадите на бившата фабрика са част от сцената на бианалето. За пръв път в галерия е превърната 30-метровата кула за въглища. В нея твори французинът Тома Конто , който е впечатлен от места като тази фабрика, и се опитва да прави изкуство с помощта на шнурове, звуци и светкавици. „Опитвам се да интегрирам инфраструктурата на сградата както това стълбище от желязо в моята инсталация. Произведението ми представлява смесица между изкуство и архитектура. Това кара човек да се замисли за историята на сградата , а фантазията му да броди. Чрез връзката между моите картини от нещо старо се появява нещо ново. Една нова представа”, казва творецът. За някои творци основната тема е връзката между индустрията и пприродата Старата фабрика в югозападна Германия привлича множество художници. Индустриалното световно наследство вдъхновява и френското дуо “Монкипър”. Две от фигурите им представят възгледите на авторите за света на реалността и мечтите. Филиграмни картини от хартия и туш са залепени за стената и изрязани в желаната форма. „За нас това е едно гигантско място. Никой не може да спре упадъка, и това ни впечатлява. Обичаме тези стари индустриални сгради, и това е нашата тема-индустрия и архитектура. Ние се индентифицираме с тази околност, която е едновременно индустриална и поетична”, казва Едуард Егеа. Друг акцент на поредното бианале е уличното изкуство на Южна Америка. Спeциална изложба показва ноwите течения на урбанистичното изкуство, което започнало първоначално да се развива нелегално, но от дълго време вече е намерило мястото си в повечето южnоамерикански страни. Мартин Иванов по материали на „Дойче Веле” Снимки:”Дойче Веле” СходниЕвропейско и скандинавско изкуство в Датската…Спирулина- една зелена философия за животаСен Мало- интересен и непознат Изкуство Urban ArtинсталацииФьолклингер Хюте